sobota, 16 stycznia 2016

Włosy: Calcium Pantothenicum Jelfa

Właśnie kończę stosowanie "Calcium Pantothenicum Jelfa". Zostały mi dwa listki, niestety zdążyłam wyrzucić pudełeczka, więc musicie zadowolić się zdjęciem samych saszetek i tabletek :)


Opis producenta:
"Lek zawiera wapnia pantotenian, który jest związkiem kwasu pantotenowego
(witamina B5) i wapnia. Kwas pantotenowy w komórkach organizmu ludzkiego
występuje głównie w koenzymie A, związku niezbędnym w wielu procesach
metabolicznych, zwłaszcza w przemianie węglowodanów, tłuszczów i białek. Kwas
pantotenowy bierze udział w procesach wzrostowych organizmu, wpływa na
regenerację skóry, wzrost włosów i paznokci.

Lek Calcium Pantothenicum Jelfa zalecany jest w celu uzupełnienia niedoborów
kwasu pantotenowego w organizmie. Stosowany może być zarówno w leczeniu jak i w
zapobieganiu niedoborom tego związku w ustroju."


Są to pierwsze moje tabletki, które stosuje w celu "wsparcia" moich włosów. Myślę, że każdy, a w szczególności panie, chciałby mieć piękne, zdrowe i długie włosy. Zanim zdecydowałam się na ten preparat przeszukałam chyba cały internet w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania. Osoby z doświadczeniem na pewno już wiedzą, że nie ma czegoś takiego jak jedyne rozwiązanie, najlepsze rozwiązanie czy tez takie które pomagałoby wszystkim. No cóż, trafiłam na mnóstwo polecanych leków jak i suplementów. Zdecydowałam się na ten głównie ze względu na korzystną cenę. Swoje tabletki kupowałam za nie całe 7 zł za opakowanie zawierające 50 tabletek. Zalecana dawka to 2 do 6 pigułek dziennie. Ja biorę 4, 2 rano i 2 wieczorem, zawsze po posiłku. Przyznam jednak, że taka ilość tabletek jest łatwa do zapomnienia, a przecież bardzo ważna jest regularność przyjmowania. Koszt miesięcznej kuracji to około 13 zł. Tabletki zaplanowałam na 3 miesiące, więc całość wyniosła mnie niecałe 40 złotych. Cena jest więc jak najbardziej korzystna. Prócz tego warto zaznaczyć, że tabletki są małe więc łatwo się je połyka, a co więcej nie rozpuszczają się szybko. Ja co prawda nigdy nie miałam problemu z połykaniem tabletek, ale jest to na pewno pomocne dla osób które mają z tym problem. Tabletki nie mają smaku.


Jest to pierwszy tego typu produkt, który opisuję. Myślę, że najłatwiej będzie jeśli wypisze plusy i minusy tego leku. Podpatrzyłam ten sposób kiedyś na innym blogu i przyznam, że bardzo łatwo wtedy zaznaczyć najważniejsze rzeczy.

Plusy:
- małe tabletki, łatwe do połknięcia;
- mocniejsze paznokcie, twardsze, mniej się rozdwajają;
- paznokcie zdecydowanie szybciej rosną;
- mnóstwo baby hair;
- brak efektów uboczny typu bóle żołądka, a mój jest akurat bardzo wrażliwy;
- korzystna cena.

Neutralne:
- nie zmniejszyły wypadania włosów;
- nie spowodowały szybszego rośnięcia "starych" włosów;
- brak poprawy w wytrzymałości włosów;
- nie zahamowały wypadania włosów;

Minusy:
- trzeba brać je 2 razy dziennie;
- wystąpił u mnie łupież, nigdy wcześniej go nie miałam;
- trzeba brać aż 4 tabletki dziennie, jest to dla mnie szczególnie uciążliwe ponieważ muszę brać wiele innych leków, więc wychodzi ich aż 10 dziennie;
- wystąpił u mnie lekki wysyp trądziku, zaznaczę,  że zasadniczo nie mam z tym większych problemów.

Ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolona z ich działania, ale wątpię bym do nich wróciła. A wy braliście CPJ ? A może jakieś inne suplementy ?

2 komentarze:

  1. na mnie niestety nie działały te tabletki jak powinny bo włosy mi rosły nie tam gdzie trzeba najszybciej xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, ja też musiałam zwiększyć częstotliwość golenia xD Biorąc pod uwagę że ja używam do tego depilatora nie maszynki tym bardziej nie jestem zachwycona :')

      Usuń