niedziela, 17 stycznia 2016

Leki - jak; gdzie; kiedy ?


Kiedy musimy brać dziennie więcej niż jedną czy dwie tabletki i to w dodatku o różnych porach bardzo łatwo o tym zapomnieć. Sama zmagałam się z tym problemem przez wiele lat. Biorę średnio 10 tabletek dziennie, w dodatku niektóre powinnam brać  przed posiłkiem, inne po, jeszcze inne rano czy wieczorem. A tu proszę ! Jest przecież bardzo proste rozwiązanie - pudełeczko na leki, łatwo dostępne w aptekach, w cenach już od 6 zł(w zależności od wielkości). Moje ma podział na rano, popołudnie i noc. Gdybym je tak stosowała miałabym rozdzielone tabletki na 4 dni, ja jednak aktualnie zastosowałam własny podział: na rano i na wieczór, więc takie pudełeczko raz napełnione starcza aż na 6 dni. Od kiedy je mam nie zdarzyło mi się jeszcze zapomnieć o żadnej pigułeczce :D Zdaje sobie sprawę, że dla niektórych takie rozwiązanie jest oczywiste, ja jednak nigdy o tym nie pomyślałam. Dlatego takim osobom jak ja serdecznie polecam taki bajer. Takie pudełeczka są bardzo wygodne w użyciu i jeśli musimy brać je na przykład w pracy to spokojnie zmieszczą się nam do torby. Moje ma poręczne zamykanie, nie boję się również, że otworzy się np w plecaku. 


Większość opakowań na listki od tabletek jest dużych i zagradza nam miejsce. Sama więc po prostu wyjmuje wszystkie saszetki i wrzucam do jednego pojemniczka, co zajmuje o wiele mniej miejsca i nie trzeba się codziennie męczyć z otwieraniem, chowaniem i późniejszym chowaniem opakowania na miejsce. Oczywiście mówię tu o saszetkach a nie o tabletkach w "słoiczkach". Należy również upewnić się, że będziemy umieli rozróżnić dany lek od innego oraz czy zapamiętamy do czego służy, jak również zalecam zachować ulotki od najważniejszych leków - złożyć je razem i schować w jednym miejscu.

U góry znajdują się tabletki na rano, na dole te na wieczór :)

4 komentarze:

  1. o masakro ile tego... ja bym sie pogubiła w dawkowaniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh własnie dlatego uważam, że takie pudełeczko to przydatna rzecz :) A jeszcze niedługo mają mi dojść witaminy z grupy D, gdyż mam spory niedobór :(

      Usuń
    2. a jedzenie warzyw owoców wiytaminek naturalnych nie pomogłyby zniwelować te leki?:D

      Usuń
    3. Niestety :( Zawsze dobieram posiłki tak, by miały jak najwięcej witamin, jednak i tak mam niski poziom witamin, w morfologii (specjalnej) często wychodzi mi nawet, że zawartość witaminy w organizmie wątpliwa, lub po prostu jest jej niedobór jak w przypadku witaminy D. Na szczęście aktualnie zażywam tylko C i B :)

      Usuń